Personvern
Renex Personvernerklæring
Vi i Renex tar personvern på alvor og behandler personopplysninger i henhold til gjeldende lover og regler, inkludert personopplysningsloven av 2018. Her forklarer vi hvordan vi samler inn, bruker og beskytter personopplysninger. Vår kontaktinformasjon finner du nederst, sammen med informasjon om våre databehandlere.
- Kontaktpersoner hos bedriftskunder
Renex behandler opplysninger om kontaktpersoner hos våre eksisterende og potensielle bedriftskunder for å sikre effektiv markedsføring, salg, administrasjon og oppfølging.
Behandlingen er basert på vår berettigede interesse i å tilby og levere tjenester. I noen tilfeller lagrer vi opplysninger for å oppfylle lovkrav, som bokføringsloven og skatteforvaltningsloven.
Opplysninger lagres så lenge vi anser det som nødvendig, for eksempel for dokumentasjon av salg og kundeservice.
- Kontaktpersoner hos leverandører
Vi behandler personopplysninger om kontaktpersoner hos våre leverandører for å sikre gode innkjøpsprosesser, administrasjon og oppfølging.
Behandlingen er basert på vår berettigede interesse i å inngå og administrere avtaler. Noen opplysninger lagres også av juridiske årsaker.
- Ansatte
For våre ansatte behandler vi personopplysninger for administrasjon av arbeidsforholdet og overholdelse av lovpålagte krav.
Opplysninger lagres elektronisk og fysisk, med tilgang begrenset til personalavdelingen og nærmeste leder. Informasjon om navn og kontaktopplysninger er tilgjengelig for kollegaer. Opplysninger oppbevares så lenge ansettelsesforholdet varer og i henhold til lovkrav etter opphør.
Vi deler nødvendige opplysninger med våre databehandlere for lønns- og HR-administrasjon.
- Tidligere ansatte
Personopplysninger om tidligere ansatte oppbevares for å dokumentere arbeidsgiverforhold, i samsvar med juridiske forpliktelser.
Opplysninger om ansettelsestid kan lagres ubegrenset, mens annen personalinformasjon slettes etter to år.
- Jobbsøkere
Vi behandler opplysninger om jobbsøkere for rekrutteringsformål og dokumentasjon av ansettelsesprosesser. Opplysninger oppbevares i opptil ett år etter endt rekrutteringsprosess.
- Digitale kanaler
Renex samler inn personopplysninger via våre digitale kanaler, inkludert nettsider, skjemaer og nyhetsbrev. Dette skjer enten ved at du oppgir informasjon, eller at den registreres automatisk.
Det er frivillig å gi oss personopplysninger, men uten dem kan vi i noen tilfeller ikke tilby visse tjenester.
- Utlevering av personopplysninger
Vi kan dele personopplysninger med:
- Databehandlere som leverer tjenester på våre vegne
- Andre aktører med ditt samtykke
Vi sikrer at alle databehandlere overholder gjeldende personvernregler, inkludert der de befinner seg utenfor EU/EØS.
- Lovpålagt utlevering
Vi kan utlevere opplysninger dersom det kreves av offentlige myndigheter, som domstoler eller politiet.
- Dine rettigheter
Du har rett til innsyn, retting og sletting av dine personopplysninger. Les mer om dine rettigheter hos Datatilsynet.
For spørsmål om personvern, kontakt oss via informasjonen nederst på siden.